گردهم آيي طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در دنمارک
محمد ولي محمد ولي

نخستين جلسه طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان به تاريخ يازدهم مارچ سال روان در شهر کولدنگ دنمارک داير گرديد. در آغاز جلسه نعمت الله ، نسيم رسولي و محمد ولي هر کدام پيرامون چگونگي ايجاد و برنامه مستدل و عالمانۀ  نهضت فراگير در افغانستان و همچنان گزارش اساسي اجلاس وسيع کمسيون تفاهم و تدارک نهضت در هالند ، توضيحات مفصل ارائه نمودند. پس از آن تعدادی از طرفداران نهضت فراگير به نوبه خويش در باره برنامه و اساسنامه نهضت و اسناد مصوب اجلاس وسيع هالند سخنراني کرده و آن را بمثایه يک رويداد ارزشمند تاريخي در کشور مان افغانستان عزيز ارزيابي کردند. در ادامه کار به پرسشهای برخي از شرکت کنندگان در اين گردهم آيي جوابهای قانع کننده داده شد.

 

در اخير بنابر پيشنهاد طرفداران نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در دنمارک ، کميته يي مشتمل از سه نفر عضو جهت پيشبرد امور جاری نهضت فراگير در دنمارک انتخاب گرديدند.

 

جلسه در فضای پُر از جرو بحث دوستانه و به اميد اساسگذاری يک سازمان سياسی سراسری ميهنی که در بر گيرندهً بخش بزرگی از نيروهای آگاه، ترقی خواه و عدالت پسند و خدمتگزار مردم افغانستان باشد، به پايان رسيد.

 


March 19th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها